Svečano otvoreni novi prostori Hitne medicinske pomoći u Umagu
U sklopu Doma zdravlja u Umagu, danas je upriličeno svečano otvorenje novih, adaptiranih prostorija Hitne medicinske pomoći Umag. Brojnim uzvanicima na svečanom otvorenju obratili su se istarski župan Valter Flego, gradonačelnik Grada Umaga Vili Bassanese te voditeljica ispostave Zavoda za hitnu medicinu u Umagu Jovanka Glavičić Popović.
Govoreći o ovom značajnom projektu, župan Flego je istaknuo kako umaška Hitna služba sada ima najbolje, europske uvjete rada među svim ispostavama Zavoda za hitnu medicinu u Istri.
"Ovim projektom željeli smo prvenstveno građanima Umaga i cijelog područja Bujštine, a naravno i našim gostima, omogućiti kvalitetniju zdravstvenu uslugu, a svim djelatnicima hitne adekvatne uvjete rada", istaknuo je župan Flego dodavši da je današnjim otvorenjem hitna medicinska zaštita za stanovnike ovog područja postala tako svima dostupna. "Odgovornost i zajedništvo ključne su odrednice ovog projekta - odgovornost jer smo znali detektirati prioritete ovog područja, te zajedništvo jer je ovo uspjeh i javnog i privatnog sektora, ali i brojnih građana. Ovaj projekt nije ulaganje u nadstandard već ulaganje u osnovne potrebe istarskih građana", izjavio je istarski župan.
Vezano za daljnje aktivnosti na području unapređenja zdravstvenog sustava u Istri, župan je naglasio kako je cilj u cijelosti postići vremensku i teritorijalnu pokrivenost područja Istarske županije timovima hitne medicine.
"Uskoro krećemo s izgradnjom novog Doma zdravlja i ljekarne u Vodnjanu te opremom Doma zdravlja u Labinu, a svakako ćemo nastaviti s daljnjim ulaganjem u zdravstvene djelatnike i opremu" rekao je župan Flego zahvalivši se svima koji su sudjelovali u realizaciji projekta.
"Rezultat sinergijskog djelovanja svih onih koji su sudjelovali u kampanji "HitnaJeBitna" vidljiv je upravo danas, kada zajedno službeno otvaramo novouređene prostorije Hitne medicinske službe u Umagu. Želim se od srca zahvaliti svima koji su dali svoj doprinos jer danas možemo zajedno biti zadovoljni i ponosni" izjavio je umaški gradonačelnik posebno se zahvalivši Miodragu Čerini koji je projekt pratio od same začetne ideje.
Voditeljica ispostave Zavoda za hitnu medicinu u Umagu Jovanka Popović Glavičić naglasila je kako su sve želje i potrebe umaške Hitne medicinske službe mogle ostati samo to da nisu bile prepoznate od Istarske županije, Grada Umaga i okolnih gradova i općina, Istarskih domova zdravlja te Zavoda za hitnu medicinu Istarske županije kojima se zahvalila na angažmanu.
"Za nas ovi novi prostori znače bolje uvjete rada i bolju opremu, a u konačnici bolju dijagnostiku, učinkovitost i skrb za naše pacijente", istaknula je Popović Glavičić izrazivši nadu kako će umaška Hitna od danas biti još uspješnija u svojem radu.
Projekt adaptacije i dogradnje od iznimnog je značaja za zdravstveni sustav sjeverozapadne Istre te je u tu svrhu Istarska županija izdvojila milijun i 150 tisuća kuna, što je pola od ukupne investicije. Obnova i proširenje sjedišta umaške Hitne službe, od izrade projekata do obavljenih građevinskih zahvata, koštalo je oko 1,8 milijuna kuna. Najveći dio tog novca osiguran je u proračunu Županije i grada Umaga, a s manjim udjelom sudjelovali su Istarski domovi zdravlja te Zavod za hitnu medicinu Istarske županije. Naime, Hitna služba Umag pokriva veliko područje (oko 360 km2) te je na velikoj udaljenosti od pulske i riječke bolnice. Također, tijekom turističke sezone obim posla se višestruko povećava zbog veće fluktuacije ljudi na tom području. Iz tog su razloga, Istarska županija, Grad Umag, Zavod za hitnu medicinu Istarske županije i Istarski domovi zdravlja zajednički krenuli u adaptaciju i dogradnju HMP Umag. Obzirom da novi prostori bez potrebne opreme ne bi riješili primorane odlaske pacijenata u bolnice u Rijeci i Puli, suradnja umaške Hitne medicinske službe i Grada Umaga urodila je nizom humanitarnih aktivnosti u kampanji naziva "HitnaJeBitna" kojima je dosad prikupljeno oko 720 tisuća kuna u opremi i novcu. Prostor umaške Hitne proširio se sa 160 na 230 četvornih metara, zatvorila se dosadašnja nadstrešnica za kola hitne pomoći te se Higijensko-epidemiološka služba premjestila iz Doma zdravlja u prizemlje glavne zgrade. Uredili su se i prostori za Higijensko-epidemiološku i Službu sanitetskog prijevoza, a ispostava je dobila i salu za opservaciju s tri kreveta.