"Institucionalizacija zavičajne nastave u Istarskoj županiji" - projekt za očuvanje zavičajnih vrijednosti i tradicijske kulture

"Institucionalizacija zavičajne nastave u Istarskoj županiji" - projekt za očuvanje zavičajnih vrijednosti i tradicijske kulture

Voljeti zavičaj uči se od malih nogu. To je važno iz više razloga, jer što više volimo svoje znat ćemo voljeti i tuđe, i samim time stvarati pozitivan odnos prema svakome. Uz obrazovni, to ima i odgojni karakter u stvaranju kompletne osobnosti, jer se na taj način opća kultura pojedinca podiže na višu razinu. A kada se to želi institucionalizirati, onda o zavičajnosti govorimo s dužnim poštovanjem. Na takav su način o zavičajnosti u nastavi govorili u petak, 2. kolovoza 2013. godine, na konferenciji za novinare, istarski župan Valter Flego i pročelnici Patricia Smoljan i Vladimir Torbica, predstavljajući projekt   "Institucionalizacija zavičajne nastave u Istarskoj županiji".

Vrlo je nadahnuto, župan Flego govorio o projektu koji ima cilj formiranje institucionalnog oblika očuvanja istarskog zavičajnog identiteta, odnosno uvođenje zavičajne nastave i tradicijske kulture u predškolske ustanove te osnovne i srednje škole na području Istarske županije, te naglasio da je to, sada, posebno važno kada je Hrvatska postala članicom Europske unije, jer u toj velikoj zajednici moramo znati sačuvati svoje regionalno bogatstvo i naše regionalne posebnosti. Uz to, rekao je, kako ćemo uvođenjem zavičajne nastave nastaviti njegovati najveće vrijednosti istarskog zavičajnog identiteta, to jest toleranciju, otvorenost i radišnost. Dakako, sa zavičajnom nastavom ne želi se dodatno opterećivati učenike, jer nije nam cilj stvoriti još jedan nastavni predmet, već graditi zavičajni identitet - rekao je župan.
 
Pročelnik UO za kulturu Vladimir Torbica izdvojio je četiri načela na kojima počiva projekt. Na prvom je mjestu izdvojio stručnost, zatim javnost, te opću  prihvaćenost i kao, četvrto, postupnost i dobrovoljnost. Ništa se ne namjerava nametnuti, već čitav projekt mora biti prihvaćen u svim sredinama.

Istarske su predškolske ustanove te osnovne i srednje škole upoznate s tom inicijativom, te je od njih zatraženo da prijedlozima i idejama daju svoj doprinos projektu - rekla je pročelnica UO za obrazovanje, sport i tehničku kulturu Patricia Smoljan. Snimajući stanje na terenu došlo se do vrlo korisnih informacija. Naime, u školama se na razne načine već provodi zavičajna nastava u sklopu  mnogih predmeta, a u vrtićima kroz igraonice.

Galerija fotografija