Portorož: Predstavljeni školski obrazovni sustavi partnera u projektu KEPASS
U organizaciji Zavoda za školstvo Republike Slovenije - područnog ureda Kopar, jednog od partnera u projektu KEPASS, 14. i 15. ožujka 2013. u Portorožu je održan drugi radni sastanak (Technical Group Meeting).
Prvog radnog dana, poslije pozdravne riječi gospođe Alice Prinčič Rá½…hler, koja se obratila u ime direktora Zavoda gospodina Gregora Mohorčiča, partneri su predstavili obrazovne sustave u svojim državama i specifičnosti u njihovim regijama i potencijalnim školama kandidatima za uključivanje u projekt KEPASS.
Gospodin Crasnich prezentirao je školski sustav u Sloveniji, gospođa Pesarini školski sustav u regiji Marche (Italija), gospodin Tarlao školski sustav u regiji Friuli Venezia Giulia (Italija), gospođa Bach sustav rada u UCW, gospodin Dragaš školski sustav u Crnoj Gori, gospođa Koci školski sustav u Albaniji, gospođa Tabaković školski sustav u Bosni i Hercegovini i gospodin Matijašec školski sustav u Republici Hrvatskoj sa specifičnostima u Istarskoj županiji.
U raspravi nakon prezentacija utvrđeno je da postoje sličnosti između školskih sustava koje će omogućiti lakše provođenje projekta KEPASS, te da će se praćenjem suradnje među školama pravovremeno otklanjati problem koji će proizlaziti iz razlika među uključenim školama.
Podsjetimo se da su ciljevi projekta KEPASS omogućavanje mobilnosti učenika unutar škola Jadranske regije i međusobno priznavanje ostvarenih kvalifikacija na način da se zajedničkim radom podigne kvaliteta srednjoškolskog obrazovanja u Jadranskoj regiji.
Drugog dana, rad se nastavio prezentacijom "Komunikacijskog plana" kojeg je pod sloganom "ExCHANGE kNOWledge" predstavio gospodin Marko Dragaš ispred Biroa za obrazovanje Crne Gore (Bureau for Education Services of Montenegro).
U komunikacijskom planu predviđene su Internet stranice i korištenje socijalnih mreža uz aktivno i koordinirano sudjelovanje svih partnera i svih uključenih škola.
U nastavku je gospodin Dedagic prezentirao konačni logo projekta KEPASS koji je nastao na temelju povratnih informacija od strane partnera o ponuđenim varijantama na prvom sastanku u Trstu.
Izvijestio je također da će se za potrebe projekta koristiti domena za internet stranice www.kepass.net , jer domena kepass.eu nije bila raspoloživa.
Na stranicama projekta KEPASS bit će dostupni svi materijali i svim uključenima će se omogućiti da preko centraliziranog administratora objavljuju svoje radove.
Za sve uključenje škole izradit će se obrazac za predstavljanje na Internet stranicama projekta.
Do izbora škola stranice projekta će biti aktivne uz mogućnost postavljanja linkova za sadržaje na jezicima uključenih partnera.
Gospođa Bach je predstavila prijedlog kriterija za odabir škola koje će se javiti na Natječaj za uključivanje u projekt KEPASS.
Ukazala je na potrebu da neke točke u natječaju prilagode situaciji na terenu to jest da budu različite za svaku regiju zbog specifičnosti te regije.
Nakon objave Natječaja, to jest po njegovom okončanju, svaki partner će izraditi svoju rang listu škola i nakon usporedbe s rang listama ostalih partnera utvrdit će se škole koje će sudjelovati u projektu.
Prijedlog je da se izradi takozvana odlazna i dolazna lista, te da se posebno utvrde prednosti škola za prihvat učenika i prednosti škola za slanje učenika u drugu sredinu.
Partner iz Albanije je ukazao na potrebu da se posebno vodi računa o jezičnim barijerama te da se natječaj prilagodi situaciji u svakoj regiji. Predlaže da se natječaj objavi istovremeno u svim regijama pri čemu treba voditi računa da nastavna godina traje do 10.-15. lipnja.
Utvrđeno je da će se slijedeći sastanak održati u lipnju u Puli ili Rovinju, u trajanju od dva dana uz sudjelovanje Tehničke komisije za vrednovanje natječaja i voditelja projekata ispred svih partnera.