Župan Miletić: Sustav primarne zdravstvene zaštite funkcionira, građani mogu biti sigurni
Istarski župan Boris Miletić je, kao što je jučer obavješteno, naložio hitnu, internu reviziju poslovanja Istarskih domova zdravlja, a danas je održao sastanak s ravnateljem Istarskih domova zdravlja Manuelom Runićem i pročelnicom za zdravstvo i socijalnu skrb Gordanom Antić, nakon čega se obratio novinarima.
„Zbog interesa građana i javnosti, osjetio sam potrebu dati izjavu za medije nastavno na događaje u Istarskim domovima zdravlja, jedne od ključnih ustanova u području zdravstva Istarske županije. Na samome početku želim reći da sustav funkcionira. Neovisno o ovim turbulencijama koje su se dogodile, građani mogu biti sigurni po pitanju primarne zdravstvene zaštite. Jučer sam, kao što već znate, naložio hitnu, ad hoc internu reviziju od strane županijske Službe za unutarnju reviziju kako bi se utvrdilo je li bilo nepravilnosti u smislu poslovanja ustanove i trošenja javnih novaca. Ukoliko one postoje, odgovorne osobe za to trebaju i odgovarati“, rekao je uvodno župan Miletić, koji je iznova istaknuo da ranije informacije koje je jučer ravnatelj IDZ-a Runić iznio, nije imao.
„Danas sam održao radni sastanak s nadležnom pročelnicom dr. Antić i ravnateljem g. Runićem i mogu vas izvijestiti da on više neće obnašati tu dužnost jer je tako osobno odlučio. Ono što mogu kao župan reći je da mu se doista zahvaljujem za ono što je u posljednjih godinu dana poduzeo kako bi poboljšao rad same ustanove. Reći ću da mi je žao što je odlučio napustiti mjesto ravnatelja jer mislim da se doista trudio uvesti pozitivne promjene u samoj ustanovi i osigurati bolje uvjete rada. Nemojmo zaboraviti da su nam građani na prvome mjestu i da nam je zdravlje najbitnije. U IDZ-u radi 580 djelatnika koji skrbe o našim građanima i ustanova godišnje raspolaže s proračunom od 27 milijuna eura, dakle radi se o vrlo, vrlo bitnom segmentu zdravstva i same Istarske županije. Njegova odluka je osobne naravi, zbog obiteljskih, privatnih i zdravstvenih razloga“, nastavio je župan.
Rekao je da će, ukoliko interna revizija utvrdi nepravilnosti, i druge nadležne institucije djelovati, a da će se odgovorni za takvo postupanje primjereno i sankcionirati.
„Od kad sam prije dvije i pol godine došao na mjesto župana, odnosno čelne i odgovorne osobe u Istarskoj županiji, jedina promjena je upravo bila u sektoru zdravstva kad govorimo o razini pročelnika. Od 14 upravnih odjela, promjena je bila upravo u UO za zdravstvo i socijalnu skrb jer sam uvidio da sustav može bolje funkcionirati i želim se doista zahvaliti pročelnici dr. Antić koja je uložila svo svoje znanje, stručnost i, rekao bih, sebe kako bi taj sustav unaprijedila. Ukoliko je prije bilo drugačije, od kada sam ja na čelu, nema nedodirljivih. Želim voditi i vodim Županiju transparentno i tu ne mislim samo na upravna tijela, već i sva trgovačka društva i sve ustanove kojima je Istarska županija osnivač. Još jednom: građani mogu biti sigurni, sustav primarne zdravstvene zaštite apsolutno funkcionira“, poručio je župan.
„Zdravstvo je problem ne samo u Istri, već u cijeloj Hrvatskoj. Znamo da imamo deficit zdravstvenih kadrova, ali upravo zato u proračunu Istarske županije za 2024. godinu najveće povećanje stavki je upravo u sektoru zdravstva i to za više od 400 %, s 4,5 milijuna eura na 18 milijuna eura. Mislim da je to vrlo jasna poruka da nam je do toga stalo, a podsjećam i na pokretanje Burze zdravstvenih radnika, koja funkcionira izuzetno dobro. Napravili smo i jedan poseban fond, prvi u Hrvatskoj, kako bismo u materijalnom smislu potaknuli zdravstvene djelatnike u javnom sustavu da ostanu, ali i s ciljem privlačenja novih kadrova “, rekao župan Miletić.
Župan se, na upit novinara, osvrnuo i na mail dr. Daniela Ferlina kojeg je ocijenio neprimjerenim, a čudi ga da nije i prije izašao u javnost, barem od strane djelatnica. Dodao je da možda i to govori o tome kako se nekada upravljalo Ustanovom.
Sutra će Upravno vijeće odlučiti koja će osoba unutar Istarskih domova zdravlja biti imenovana obnašateljem dužnosti ravnatelja do raspisivanja Javnog natječaja i odabira novog ravnatelja ili ravnateljice.