Projekt IDA-e i HŽ Putničkog prijevoza omogućit će bolju povezanost i nove turističke proizvode u Istri

Projekt IDA-e i HŽ Putničkog prijevoza omogućit će bolju povezanost i nove turističke proizvode u Istri

Na Željezničkom kolodvoru u Puli, danas je održana konferencija za novinare tijekom koje je predstavljen novouređeni vlak, koji omogućuje prijevoz bicikala na relaciji Pula - Buzet, čime se potiče razvoj koncepta „Istra bike and train“, u sklopu EU projekta ICARUS.

Tom su se prigodom obratili  župan Istarske županije Boris Miletić, direktor Istarske razvojne agencije - IDA d.o.o. Boris Sabatti, predsjednik uprave HŽ Putnički prijevoz d.o.o. Željko Ukić u funkciji partnera na projektu ICARUS, koji je financijski omogućio ovu inicijativu, te saborski zastupnik Anton Kliman.

Župan Miletić je izrazio zadovoljstvo što je danas pušten u pogon vlak koji će omogućiti multimodalni prijevoz putnika i bicikla, te pružiti dodatnu uslugu domaćem stanovništvu i gostima.

- Zahvaljujući vlaku povezuju se Pula i Buzet, na način da naši građani mogu ponijeti sa sobom bicikl, otići u unutrašnjost Istre, provesti lijep dan i vratiti se kući. Ono što se danas potiče diljem svijeta, a posebice u Europi su zelena tranzicija i smanjenje stakleničkih plinova, a bicikl je sigurno jedan od ekološki najprihvatljivijih prijevoznih sredstva, naglasio je župan Miletić podsjetivši da je IDA prva razvojna agencija u Hrvatskoj, koja je do sada uspješno provela 50 EU projekata, ukupne vrijednosti od 500 milijuna kuna.

Direktor IDA-e Sabatti naglasio je kako je na inicijativu IDA-e pokrenuta suradnja s HŽ Putničkim prijevozom, kako bi se iz ovog projekta izvukao maksimum za Istarsku županiju te otvorila aktualna tema revitalizacije istarske željeznice, u smislu unaprjeđenja usluga i opreme za putnike, koji putuju Istrom biciklom. 

- Isto tako ostvarena je vrlo uspješna suradnja s Gradom Rovinjem i Općinom Kanfanar, koja je rezultirala prenamjenom nekadašnje pruge Rovinj - Kanfanar u biciklističku stazu, a što znači da će se od unutrašnjosti do obale Istre moći kombinirati prijevoz vlakom i biciklom. Nadalje, u  projektu je u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama postavljena digitalna oprema, koja putnicima omogućuje više informacija o mogućnostima kombiniranja različitih vrsta prijevoza u Istri, što će svakako doprinijeti i unaprjeđenju turističke ponude, istaknuo je Sabatti. 

Spomenimo i da se na rezultate ovog projekta nadovezuje aktualni IDA-in  strateški projekt MIMOSA, u sklopu kojeg će uskoro biti predstavljena pametna kartica (Smart card) i platforma „Via Istra“. Novi alati će omogućiti promociju dostupnih oblika prijevoza na području Istre, ali i stvoriti nove prilike za razvoj gospodarstva Istarske županije, kao i olakšati način putovanja i posjet turističkim atrakcijama za posjetitelje.

Predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić naglasio je kako su se u sklopu projekta ICARUS uspostavili temelji suradnje za daljnji razvoj željeznice u Istri.

- Integracijom ekoloških vidova prijevoza nastoji se promijeniti navike putnika te i na taj način pridonijeti smanjenju onečišćenja okoliša i doprinijeti ciljevima Europskog zelenog plana. Tome doprinosi i nabava novih vlakova. U prometu će do kraja 2023. biti još 30 novih elektromotornih vlakova koji se dijelom sufinanciraju iz Europskih fondova. U sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti HŽPP će nabaviti dva prototipa baterijskih vlakova. Uz to, u sklopu Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ izrađuje se studija za nabavu novih vlakova za neelektrificirane pruge, a nakon realizacije te nabave novi vlakovi vozit će i na istarskom području do 2027. godine, istaknuo je zaključno Ukić.

Na ovo potonje se nadovezao i zastupnik Kliman podsjetivši da su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura potpisali ugovor o skriningu, odnosno analizi apsolutno cijele trase pruge od Pule pa sve do granice sa Slovenijom. Upravo se čeka raspasivanje javnog natječaja u vrijednosti od 6 milijuna kuna, namijenjenih za analizu, a kako bi se pronašlo najbolje moguće rješenje za elektrifikaciju cijele trase pruge i rekonstrukciju istarske pruge za koju vjerujemo da će u budućnosti biti ključan ekološki pravac za razvoj gospodarstva Istre.  

Opći cilj projekta ICARUS, ukupne vrijednosti 16,5 milijuna kuna, a u kojem IDA sudjeluje s udjelom od 1,4 milijuna kuna u sklopu programa Interreg V-A Italija-Hrvatska, je poboljšanje kvalitete i sigurnosti te ekološke održivosti pomorskih i obalnih prijevoznih usluga promovirajući multimodalnost u programskom području Hrvatske i Italije.

Projekt traje do kraja 2021. godine te će se u navedenom razdoblju provesti i promotivna događanja koncepta “Istra bike and train”.
 

Galerija fotografija