Sinoć u Puli dodijeljene prestižne nagrade „Zlatna penkala“
Hrvatska turistička zajednica po 17. put dodijelila je prestižnu nagradu „Zlatna penkala“ inozemnim turističkim novinarima, blogerima i influencerima za najbolje objave o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji u prošloj, iznimno zahtjevnoj turističkoj godini. Na dodjeli nagrada, koja je sinoć održana u Puli, sudjelovalo je 15 inozemnih novinara iz 11 zemalja. Svečanosti je prisustvovao i istarski župan Boris Miletić, direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević i županijska pročelnica za turizam Nada Prodan Mraković.
- Ove godine nagradu dodjeljujemo ponovno „uživo“ u prekrasnoj Istri. Nagrađeni novinari, blogeri i influenceri u prošloj su godini, koja je bila iznimno teška za turistički sektor, svojim pozitivnim objavama doprinijeli vidljivosti naše zemlje na globalnoj razini i građenju imidža Hrvatske kao sigurne, dobro pripremljene i poželjne turističke destinacije. Ovime također dodatno skrećemo pažnju na Hrvatsku uoči glavnog djela turističke sezone i šaljemo poruku da je Hrvatska apsolutno spremna za veći priljev gostiju, istaknuo je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
- Istra je najturističkija županija, u kojoj se ostvaruje jednu trećinu ukupnog turističkog prometa u Hrvatskoj i nesumnjivo svjetski brend kad govorimo o turizmu. Rezultat je to vizije koju smo imali od samih početaka, želeći ponuditi nešto više od „sunca i mora“ pa se tako sustavno ulagalo u turističku infrastrukturu, enogastronomiju, dodatne sadržaje i doživljaje, ruralni turizam, cikloturizam i druge selektivne oblike turizma, naglasio je župan Boris Miletić podsjetivši kako je važnost promocije putem društvenih mreža u Istri prepoznat 2015. godine, kada je putem Turističke zajednice Istarske županije pokrenut projekt Share Istria. Tijekom 5 godina provedbe projekta, ugošćeno je tako 144 influencera koji su u boraveći u Istri otkrivali sve njezine ljepote, čarolije i posebnosti te ih potom dijelili sa svojim pratiteljima na društvenim mrežama. Objave su tako dostigle milijunsku vidljivost diljem svijeta.
- Posebno nam je zadovoljstvo ugostiti nagrađene novinare te ujedno pohvaliti projekt „Zlatna penkala“ jer su nam novinari i u normalnim turističkim godinama izuzetno bitni, a kamoli u ovim kriznim kada komunikacija ujedno predstavlja i najvažniju promociju. Raduje nas što se svečanost održava upravo u našoj regiji jer nam ista pruža izuzetnu priliku da uvaženim uzvanicima predstavimo bogatstvo i posebnosti ovoga kraja, naše gostoprimstvo, prirodne i kulturne znamenitosti, gastronomiju te ostale adute po kojima smo prepoznati i izvan naših granica“, izjavio je Denis Ivošević, direktor TZ Istarske županije.
Grand prix odlazi u Njemačku, Slovačku i SAD
Najznačajnija nagrada „Zlatne penkale“ je Grand prix, koji se dodjeljuje u tri kategorije: za najbolju reportažu tiskanog ili online medija, za najbolju radijsku ili televizijsku reportažu te za najbolju objavu na blogu ili društvenim mrežama.
Ovogodišnja dobitnica Grand prix nagrade za najbolju reportažu tiskanog medija je njemačka novinarka Helene Schmidt, čija je reportaža „Istrien - das Kulinarische Kroatien“ objavljena u renomiranom časopisu Autobild – Reisemobil. U svojoj reportaži Helene je opisala putovanje kroz Istru i male srednjovjekovne gradiće, a posebno je istaknula istarsku gastronomiju, uz brojne praktične savjete za posjet Istri. Objavljena reportaža posebno je vrijedna zato što je objavljena u renomiranom mediju kojeg prate automobilisti, ujedno najbrojniji posjetitelji iz Njemačke u Hrvatskoj. Inače, portal Autobild lider je njemačkog digitalnog tržišta sa preko 13 milijuna korisnika te 56 milijuna posjeta samo u prošloj godini.
Grand prix za najbolju reportažu elektroničkog medija dodijeljen je slovačkoj ekipi TV MARKIZA. Novinar Branislav Tomaga i snimatelj Miroslav Žilka osvojili su nagradu za serijal od 10 epizoda o Hrvatskoj naziva „S Markízou v Chorvatsku“. Branislav Tomaga i Miroslav Žilka dugogodišnji su posjetitelji i dobri poznavatelji Hrvatske. U želji da svojim sugrađanima prikažu novosti iz njima omiljene destinacije, neumorno su se dva tjedna javljali uživo sa zanimljivih lokacija diljem Lijepe naše, od Umaga do Dubrovnika, zbog čega su tijekom lipnja i srpnja 2020. Hrvatska i odmor u Hrvatskoj, sa 39 posto gledanosti, bili top tema na najgledanijoj televiziji u Slovačkoj. Reportaže su pune korisnih informacija, zanimljivosti, savjeta i razgovora sa domaćinima, a popraćene su prizorima hrvatskih gradova, prirodnih ljepota i gastronomije. U teškoj pandemijskoj godini punoj neizvjesnosti, svojim javljanjima iz Hrvatske gledateljima su slali poruku kako je Hrvatska apsolutno sigurna destinacija za odmor.
Dobitnica Grand prix nagrade za najbolji travel blog je Kate McCulley iz SAD-a koja stoji iza bloga „Adventurous Kate“. Do sada je upoznala 83 države i 7 kontinenata, a Forbes ju je 2017. godine uvrstio na listu 10 najutjecajnijih travel influencera u svijetu. Svojim je blog reportažama tijekom prošlogodišnje ljetne sezone dočarala iskustva iz Hrvatske, od Dubrovnika do Istre. Usprkos restrikcijama i općem strahu od pandemije ukazala je na ljepote naše ponude te odgovornost i ljubaznost lokalnog stanovništva. Brojnim objavama o Hrvatskoj posvetila je posebnu sekciju na svom blogu i može ih se pronaći pod nazivom „Destinations Croatia“.
Kao posebni gosti na dodjeli su sudjelovali i prošlogodišnji Grand prix dobitnici, odnosno novinar Alex Crevar iz SAD-a, koji piše za New York Times te češki novinar Vladimir Kouba s TV Nova-e. Cjelokupni program dodjele uključio je i trodnevno studijsko putovanje s obilaskom brojnih turističkih lokaliteta na području Južne Istre, među kojim su Pula, Brijuni, Fažana, Vodnjan, arheološko nalazište Nezakcij, Arheološki park Vižula u Medulinu te tematski park Kažuni.
Dodjelom Zlatne penkale Hrvatska turistička zajednica ističe vrijednost profesionalnog pristupa pisanju i izvještavanju o Hrvatskoj u inozemnim medijima te na taj način želi zahvaliti inozemnim novinarima na doprinosu u promidžbi hrvatskog turizma u svijetu. Prethodnih godina domaćini nagrade bili su Zagreb, Split, Rovinj, Opatija, Dubrovnik, Čakovec, Osijek, Otočac, Zadar, Šibenik, Split, Opatija, Mali Lošinj, Osijek i Zadar.
Uz Hrvatsku turističku zajednicu kao glavnog organizatora cijelog događanja, ovogodišnji partneri i domaćini su Turistička zajednica Istarske županije, Turistička zajednica grada Pule te ostale turističke zajednice klastera Južne Istre.