Počelo bušenje druge cijevi tunela Učka
Punih 39 godina nakon završetka izgradnje tunela Učke, jučer je započelo bušenje druge cijevi istog tunela, iznimnog značajnog infrastrukturnog projekta za Istarsku i Primorsko-goransku županiju, ali i cijelu Hrvatsku. Svečanosti povodom početka radova prisustvovali su i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, istarski župan Fabrizio Radin, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i generalni direktor Bina Istre Dario Silić.
- Današnjim obilježavanjem početka radova na izgradnji druge cijevi tunela Učka pišemo još jednu povijesnu stranicu na putu infrastrukturnog povezivanja istarskog poluotoka s Primorsko-goranskom županijom, ostalim dijelovima Hrvatske i svijetom. Izgradnjom druge cijevi, gotovo četrdeset godina nakon puštanja u promet postojećeg tunela čija se gradnja financirala samodoprinosom građana Istre i Rijeke, prolaz kroz Učku konačno dostiže najveće europske sigurnosne standarde prometovanja cestovnim tunelima, a dovršenjem punog profila autoceste na istarskoj strani značajno će se utjecati na smanjenje, nažalost do sada učestalih, prometnih nezgoda, naglasio je župan Radin dodajući i kako je ulaganje u kvalitetnu infrastrukturu temelj svakog gospodarskog rasta i civilizacijskog napretka lokalnih zajednica, Istarske županije i Republike Hrvatske. Župan je ujedno čestitao svima koji su sudjelovali i neumorno radili na ostvarivanju ovog projekta te Vladi Republike Hrvatske što je prepoznala njegov značaj.
Premijer Plenković je podsjetio da je još prije dvije godine na gradilištu 2B1 faze ipsilona kazao da je nastavak ulaganja u prometno povezivanje jedan od prioriteta hrvatske Vlade:
- Zato mi je drago da danas radimo još jedan značajan iskorak ka potpunom integriranju svih dijelova Hrvatske, u konkretnom slučaju Istre, u europski prometni, a time i gospodarski sustav. Želim zahvaliti grupaciji Bouygues, partneru u društvu Bina Istra, koja se u proteklih 20 i više godina dokazala kao pouzdan i kvalitetan partner i siguran sam da će tako i ostati sve do isteka koncesijskog ugovora. Ovaj model javno-privatnog partnerstva koji je primijenjen na ovom projektu može služiti kao primjer za realizaciju drugih sličnih projekata.
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić izjavio je kako je ovo povijesni dan za Istarsku i Primorsko Goransku Županiju i veliki dan za Bina Istru, za korisnike autoceste i djelatnike.
- Izgradnja Faze 2B2-1 dovest će do niza koristi za građane i korisnike autoceste. Na prvom mjestu, i ujedno kao najvažniji razlog za pokretanje ove investicije ističem dizanje sigurnosti ove dionice autoceste na kojoj bilježimo najveći broj nezgoda i nažalost poginulih. Dupliranjem tunela Učka, Bina Istra će povećati sigurnost i postići usklađenosti tunela Učka s Direktivom EU iz 2004. o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u EU. U ovu investiciju Bina Istra ulaže 1.5 milijardi kuna te planira mobilizirati hrvatske građevinske kompanije i zaposliti cca 700 djelatnika u periodu od 3,5 godine koliko traju radovi, kazao je Silić.
Nakon što je u listopadu ove godine Vlada Republike Hrvatske donijela odluku o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji s Bina Istrom, stekli su se uvjeti za početak izgradnje druge cijevi tunela Učka odnosno tzv. Pod-faze 2B2-1.
Radovi na Pod-fazi 2B2-1 obuhvaćaju izgradnju drugog kolničkog traka od čvora Vranja do Tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,6 km dugačke druge cijevi tunela Učka s opremom i poprečnim vezama s postojećom tunelskom cijevi te izgradnju novog odmorišta na kvarnerskoj strani tunela Učka. Također, radovi će uključivati izgradnju novog čvora Vranja, izgradnju novog podvožnjaka, izgradnju dva nova nadvožnjaka, izgradnju prometne poveznice iznad portala obje cijevi tunela Učka na istarskoj strani, izgradnju tri nova cestarinska prolaza te izgradnju nove zgrade za vatrogasnu postrojbu na postojećoj platformi s istarske strane tunela Učka.
Vrijednost investicije Pod-faze 2B2-1, koja se najvećim dijelom odnosi na gradnju druge cijevi tunela Učka, iznosi oko 1,5 milijardi kuna a završetak svih radova se očekuje do sredine 2024. godine.