Održana 23. sjednica Skupštine Istarske županije
U uvodnom dijelu 23. sjednice Skupštine Istarske županije, održanoj danas u Spomen domu, u Pazinu, zamjenik župana koji obnaša dužnost župana Fabrizio Radin osvrnuo se na pojavu neugodnih mirisa s Kaštijuna. Prema njegovim riječima, oni su se širili jer je, u jeku turističke sezone, količina otpada koja je dolazila na obradu u Centar Kaštijun daleko premašivala količine za koje je postrojenje projektirano, te se otpad nije mogao sušiti u propisanom roku. Međutim, ono što je najbitnije, ni u jednom trenutku nije postojala opasnost po ljudsko zdravlje, što je potvrdila i inspekcija Ministarstva zaštite okoliša i energetike, koja je bila na Kaštijunu. Svaka dva dana i dalje se vrši mjerenje kvalitete zraka u okolici Kaštijuna te su svi parametri unutar dozvoljenih vrijednosti, a u praćenje kvalitete zraka uključit će se i Zavod za javno zdravstvo Istarske županije.
Također, na neugodne mirise utjecali su i neki neodgovorni pojedinci koji ne selektiraju otpad na način koji bi trebali, u prvome redu ugostiteljski objekti i hotelijeri.
- Mi danas u Istri recikliramo svega 12 % otpada, a trebali bi 40 %. Da ne govorim o otpadu koji još uvijek završava u šumicama i u prirodi. Dakle, osnovni preduvjet za uspješno gospodarenje otpadom je poticanje smanjenja nastajanja otpada te odvojenog sakupljanja otpada u samim domaćinstvima. Na tome treba sustavno raditi, naglasio je župan koji je govorio i o mjerama koje su poduzete s ciljem smanjenja neugodnih mirisa poput drugačije organizacije rada i prilagodbe, naročito u mjesecima vršnog opterećenja. Količina otpada, dodao je župan, koja se dovodi na obradu u Centar mora biti precizno definirana, odnosno ne smije prelaziti zadane okvire. Time se osigurava potreban rok za sušenje otpada. Župan je najavio i posebnu tematsku sjednicu na temu Kaštijuna, kao i koordinirani rad s JLS-ima i komunalnim poduzećima.
Uslijedila su vijećnička pitanja poput onog o preuzimanju poslova Ureda državne uprave, na što je Radin odgovorio da će Županija preuzeti oko 200 poslova s područja kao što su gospodarstvo, turizam, društvene djelatnosti, matičarstvo i sl. Preuzimaju se i djelatnici UDU-a, a njihov konačan broj znat će se početkom sljedećeg mjeseca. Naime, njih 43 ima uvjete za umirovljenje te ima mogućnost iskoristiti stimulativne otpremnine do kraja ovog mjeseca. Predviđena sredstva koja će država doznačiti za pokrivanje troškova plaća zaposlenika UDU-a bit će donekle dostatna, ali znatni su troškovi potrebni za integriranje poslovanja UDU-a u informatički sustav Županije koji je daleko sofisticiraniji i napredniji. Prema županovim riječima, navedeni trošak iznosit će oko 10 milijuna kuna, u naredne tri godine, a što država neće pokriti. Dodatno pitanje na tu temu odnosilo se i na ovotjednu objavu natječaja za zapošljavanje dodatna dva zaposlenika u Ured državne uprave, što je Radin ocijenio nedopustivim budući da je postojećih 160 djelatnika već dovoljan teret. Iz tog je razloga, Županija od nadležnog ministarstva zatražila poništenje navedenih natječaja.
Postavilo se pitanje i o tijeku gradnje zdravstvene ustanove za palijativnu skrb u Puli, te je odgovoreno da je tijekom ljetnih mjeseci bila pauza na gradilištu, ali da su radovi ponovno započeti. Kraj projekta očekuje se sredinom iduće godine. Govora je bilo i o sanaciji mosta na graničnom prijelazu Kaštel, koje je nedavno asfaltiran. Također, izrađen je projekt za izgradnju novog mosta, te se tehničke službe sa hrvatske i slovenske strane moraju dogovoriti oko financiranja.
Na današnjoj Skupštini usvojeni su i Pravilnik o dodjeli stipendija studentima na studijima za deficitarna zanimanja u zdravstvu u Istarskoj županiji, kao i Odluka o visini turističke pristojbe po osobi i noćenju i visini godišnjeg paušalnog iznosa turističke pristojbe za općina i gradove na području Istarske županije.