Započeli radovi na dionici od Pazina do Tunela Učke Istarskog ipsilona
Danas je svečano obilježen nastavak radova na izgradnji Istarskog ipsilona - faza 2B1 na dionici Rogovići - Tunel Učka. Otvorenju su prisustvovali istarski župan Valter Flego, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar gospodarstva Darko Horvat, potpredsjednik Vlade Predrag Štromar, te brojni drugi uzvanici.
Obraćajući se prisutnima, župan Flego je naglasio kako je dug bio put do današnje svečanosti.
"Znamo koliko smo dugo čekali na početak ovog značajnog projekta, za koji sam osobno snažno lobirao i zalagao se od samog početka. Puno je bilo vrata na koja smo kucali, sastanaka koje smo vodili, kako na nacionalnoj, tako i na europskoj razini. I uspjeli smo! Izborili smo se za još jednu etapu koja će imati višestruke koristi za Istru i Hrvatsku", kazao je župan.
U prvom redu, izgradnja punog profila ove dionice, smatra župan Flego, osigurat će veću sigurnost i bolju protočnost prometa na glavnoj istarskoj prometnici.
"Sigurnost je svakako najvažnija za naše građane, ali jednako tako i za naše goste. Izgradnjom ove dionice povećat ćemo konkurentnost našeg turizma i atraktivnost destinacije jer je Istra pretežito auto destinacija. A Istra i kao najturističkija hrvatska regija, koja je i ove godine oborila rekorde, to svakako zaslužuje. Osim benefita za turizam, projekt je iznimno značajan i za gospodarstvo jer će otvaranjem oko 1000 novih radnih mjesta pomoći građevinskom sektoru i doprinijeti rastu BDP-a", istaknuo je između ostalog istarski župan.
Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić rekao je, pak, da je ovo veliki dan za Bina-Istru i sve korisnike autoceste.
"Ovaj projekt će doprinijeti da mladi ostanu i rade u Istri sljedeće tri godine, i svakako će pomoći građevinskom sektoru budući da će preko 90 posto radova izvoditi hrvatske građevinske kompanije. Moram naglasiti da Bina-Istra neće stati s razvojem projekta, ostaje nam razvoj i faze 2B2, posebice druga cijev Tunela Učka i dionice do Matulja. Dat ćemo sve od sebe u suradnji s Ministarstvom prometa, da po završetku ove dionice nastavimo i završimo Istarski ipsilon u punom profilu, kako je i predviđeno faznom gradnjom iz ugovora o koncesiji", rekao je Silić.
"Dovršetak ove cestovne infrastrukture s punim profilom znatno će doprinijeti gospodarskom razvoju i turizmu Istre, i bolje povezati Istru s ostatkom cestovne mreže i autocestama u Republici Hrvatskoj. Vjerujemo da ćemo u sljedećim fazama zaokružiti ovaj projekt i završiti drugu cijev Tunela Učke i dionicu do Matulja. Cijeli ovaj projekt predstavlja jedan od najboljih oblika javno-privatnog partnerstva, a ujedno je i dokaz da hrvatska Vlada ulaže u prometnu infrastrukturu. Bouygues je u Francuskoj građevinski gigant i za nas je dobro da imamo tako važnog partnera", poručio je premijer Plenković.
Investicija u fazu 2B1 predstavlja dopunu na puni profil dionice Pazin-Učka (28 km) putem izgradnje drugog kolnika s dva vozna traka (širine 3.5 m) te zaustavnog traka (širine 2.5 m). Faza 2B1 podrazumijeva veliki broj objekata (nadvožnjaka i vijadukta) te odmorište Rebri neophodno zbog sigurnosnih razloga budući da nema odmorišta od Tunela Učka do Vodnjana. Dionica Pazin-tunel Učka (faza 2B1) prilično je zahtjevna jer je potrebno izgraditi 31 objekt ukupne duljine 2.510 metara.
Radovi na dionici trebali bi trajati 3 godine. Prva dionica Rogovići - Cerovlje, dužine 12 km, bit će puštena u promet dvije godine dana nakon početka radova. Faza 2B1 predstavlja značajan impuls ulaganja u gospodarstvo. Oko 90% radova izvode hrvatske državne i lokalne građevinske kompanije kao podizvođači. Investicija će omogućiti dodatnih 1000 zaposlenih u razdoblju građenja i dodatnih 10 zaposlenih u razdoblju održavanja. Po završetku koncesije investicija u dopunu dionice Pazin-Učka ostaje u Vlasništvu RH te se očekuje da će ulaganje u fazu 2B1 utjecati na rast BDP-a za 0,5% za vrijeme građenja.
Vrijednost investicije iznosi 1,2 milijarde kuna.